petak, 19. aprila 2024.

Čekanje, birokratizam, neljubaznost i partijsko zapošljavanje smetaju građanima

Objavljeno: 16. septembra 2017.
Facebook
Twitter
LinkedIn

VALJEVO – „Ljudi se najviše žale na dužinu čekanja na neku uslugu ili na komplikovanu birokratsku proceduru, jedan deo građana smatra da je neprimeren odnos službenika prema njima, odnosno da su neljubazni, postoje primedbe na nekompetentnost administracije i na partijsko zapošljavanje.“

Ovo je deo mišljenja građana iz dosadašnjeg toka kampanje “JA u centru pažnje”, koju je Evropski pokret u Srbiji – Valjevo nastavio juče anketiranjem prolaznika na Gradskom trgu.U prvoj fazi kampanje, realizovanoj od maja do jula, aktivisti Evropskog pokreta u Srbiji – Valjevo anketirali su građane Valjeva i Lajkovca i organizovali tribinu posvećenu zaštiti prava pacijenata, dok će u septembru za mišljenje pitati građane Valjeva i Mionice i pripremiti tribinu na kojoj će se razgovarati o o upisu dece u predškolske ustanove.

O dosadašnjim pokazateljima i rezultatima kampanje Vladimir Pantić iz EPUS-a Valjevo kaže:

– U prvoj fazi smo anketirali 130 građana u Valjevu i Lajkovcu, pri čemu ne raspolažemo podatkom koliko je ljudi iznelo svoja iskustva preko sajta www.javnauprava.rs. Ljudi se najviše žale na dužinu čekanja na neku uslugu ili na komplikovanu birokratsku proceduru, na neprimeren odnos službenika prema njima, postoje primedbe na nekompetentnost administracije i partijsko zapošljavanje. Na tribini o zaštiti prava pacijenata došli smo do zaključka da mehanizam zaštite prava pacijenata u Valjevu, opštinama Kolubarskog okruga, ali i u čitavoj Srbiji, ne funkcioniše kako bi trebalo. Građani imaju pravnu mogućnost da se žale ako su nezadovoljni uslugama zdravstvene zaštite, ali oni to ne znaju ili nedovoljno koriste, a ustanove i lokalne vlasti ne čine previše da savetnik za zaštitu prava pacijenata bude lako dostupan građanima. U jesenjem ciklusu, krajem ovog meseca, planiramo da organizujemo tribinu o upisu dece u obdaništa. Naša ideja je da pokušamo da doprinesemo reformi javne uprave u Srbiji. Naša zemlja je pokrenula proces reforme javne uprave i smtramo da je važno da građani kao korisnici usluga, s jedne strane, a kao finansijeri javnih usluga s druge strane, imaju pravo na kvalitetnu uslugu, ali takođe treba da imaju mogućnost da kažu predstavnicima vlasti i institucija šta o tome misle. Projekat se sprovodi u još 11 gradova u Srbiji i kada se završi imaćemo priliku da stavove javnosti predstavimo Vladi Republike Srbije i resornim ministarstvima, pre svega Ministarstvu državne uprave koje je zaduženo za reformu javne uprave – ističe Pantić.

Jedan komentar na “Čekanje, birokratizam, neljubaznost i partijsko zapošljavanje smetaju građanima

Ostavite odgovor na Ljilja Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *