četvrtak, 25. aprila 2024.

Gitarista Momčilo Aleksandrić iz Lajkovca doktorirao u SAD

Objavljeno: 14. oktobra 2021.
Facebook
Twitter
LinkedIn

LAJKOVAC- Lajkovčanin Momčilo Aleksandrić ovih dana je doktorirao na Univerzitetu u Minesoti, radom o kompozitoru Fernandu Soru, što je rezultat njegovog višegodišnjeg teorijskog interesovanja za klasičnu muziku gitare.

Aleksandrić ističe da se prvi put u svetu neko ozbiljno pozabavio značajnim Sorovim delima u F, gde se šesta žica preštimava na ton F. Najavljuje da će svoje istraživanje predstaviti na muzičkim akademijama u Srbiji, jer želi da podstakne mlade gitariste na slične poduhvate, kao i da se već posvetio komponovanju za klasičnu gitaru i kamerne sastave.

Momčilo Aleksandrić je osnovno muzičko obrazovanje stekao u školi „Živorad Grbić“ – Izdvojeno odeljenje Lajkovac, u klasi profesora Dragana Nikolića. Srednju muzičku školu pohađao je u Beogradu, u klasi profesora Aleksandra Hadži-Đorđevića, dok je na Muzičkoj akademiji u Beogradu uporedo završio master studije iz gitare u klasi profesora Srđana Tošića i kamerne muzike u klasi profesorke Tee Dimitrijević. Od 2016. godine pohađao je doktorske studije za gitaru na Univerzitetu u Minesoti, u klasi profesorke Maje Radovanlije.

Dobitnik je više nagrada na domaćim i međunarodnim takmičenjima. Kao Beogradski gitarski duo Momčilo Aleksandrić i Filip Živanović osvajali su nagrade na beogradskom Gitar art festivalu, Sadern festivalu gitare u Južnoj Karolini (SAD), kao i na takmičenju kamernih sastava Konvencije gitarske fondacije Amerike u Kentakiju 2018. godine. Od 2015. učestvuje u organizovanju koncertnih sezona Beogradskog gitarskog društva čiji je osnivač, kao i snimanju video materijala za njihov Belgrade Guitar District YouTube kanal.

Osim u Evropi, imao je koncerte u Sjedinjenim Američkim državama, Aziji, i Južnoj Americi. Aktivan je i na polju muzikologije i teorije muzike. Održao je predavanja u Sinsinatiju, Majamiju, Indianapolisu, Hong Kongu, Bankoku. Njegov rad o Ljobetovim „Varijacijama na Sorovu temu“ objavljen je 2019. godine u „Soundboard“ časopisu Gitarske fondacije Amerike.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *