Društvo

Konferencija o novim modelima obrazovanja

VALJEVO – Istraživačka stanica Petnica i Color Media Communications u saradnji sa UNICEF organizovali su međunarodnu konferenciju o novim modelima obrazovanja u uslovima pandemije pod nazivom EDUCATION 4.0.

Neki od zaključaka Konferencije su da treba da budemo nacija koja uči, a da obrazovanje treba kao komplementarno da sadrži online segment rada i nastavu u školama. Važno je da sistem bude elastičan, ne samo da bi se privikavao na ovako ekstremne okolnosti, već i da bi pratio brzinu promena u 21. veku.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić govorio je o Master 4.0 programima koji su nastali u saradnji sa nevladinom organizacijom inicijativa „Digitalna Srbija“ kako bi se povezala savremena IT znanja sa poslovnim veštinama potrebnim za razvoj proizvoda i usluga. On je istakao da snaga Master 4.0 programa leži pre svega u temeljnom i primenjivom znanju kroz više od 130 predmeta i preko 300 predavača sa najboljih fakulteta.

Direktor Istraživačke stanice „Petnica“ Vigor Majić naveo je da bi trebalo oformiti tim ljudi koji se bave razvojem video igara, pedagoga, psihologa, didaktičara, iskusnih nastavnika, koji će se duže vreme baviti problemom kvalitetnog organizovanja nastave na daljinu. „Treba stvoriti jednu veliku arhivu, različitih sadržaja i aktivnosti kojoj nastavnici, ali i učenici mogu u svakom trenutku pristupiti. Nastava na daljinu ne služi kao opcija samo kada je epidemija, već nastava na daljinu treba da postoji i kada je dete sprečeno da dolazi u školu ili kada škola ne može da funkcioniše. Zato ovo nije problem samo epdijemije“, naglasio je Majić.

Zaključke konferencije izneo je Nikola Božić iz Istraživačke stanice “Petnica”. On je naveo da treba da budemo nacija koja uči, a da obrazovanje nakon ovog iskustva treba da stoji na dve noge, jedna je digitalna, ali zbog socijalne interakcije važno je da postoji odlazak u školu. Takođe,  sistem treba da bude elastičan, ne samo da bi se privikavao na ovako ekstremne okolnosti, već i da bi pratio brzinu promena u 21. veku.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *