petak, 19. aprila 2024.

Novine u taksi prevozu

Objavljeno: 16. januara 2019.
Facebook
Twitter
LinkedIn

VALJEVO- Jedinstven cenovnik, udobnija i konfornija vožnja, češća kontrola, samo su neke od novina koje će od ove godne važiti za sve one koji se bave taksi prevozom. Na valjevskim ulicama taksi prevoz trenutno obavlja 370 taksi vozila. Od toga 125 vozila je u vlasništvu je privrednih društava odnosno taksi udruženja a 245 su preduzetnici. Da li će ih toliko biti i ubuduće znaće se nakon što grad Valjevo uradi program koji određuje maksimalni broj taksi vozila na ulicama, što je u obavezi po novom Zakonu o izmenana i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

“Za izradu programa organizovanja taksi prevoza koji sadrži i potreban broj taksi vozila treba da bude raspisana javna nabavka za izbor ovlašćene i stručne institucije ili organizacije. Po mojoj proceni treba očekivati da ta analiza pokaže da mi imamo veći broj taksi vozila od onog koji je optimalan za grad Valjevo. Međutim, to ne znači da će se bilo kome ukinuti odobrenje za rad već se taj broj smanjivati prirodnim odlivom“, kaže Radisav Miletić, savetnik za javni prevoz u Odeljenju za lokalni razvoj grada Valjeva i dodaje da ne očekuje da će do smanjenja broja taksi vozila doći zbog ne ipunjavanja drugih uslova koje propisuje novi Zakon, “jer mislim da će svi u predviđenom roku uskladiti svoj rad sa njima“.

A kako objašnjava, taksi prevoznik, bilo da je on privatni preduzetnik ili privredno društvo, u buduće će morati da ispunjava četiri  uslova u pogledu sedišta firme, vozila, vozača i poslovnog ugleda. Od sada će taksi prevoznik morati da ima prebivalište na teritoriji lokalne samouprave koja mu izdaje odobrenje za rad. Zakon propisuje da će vozač  morati da ima određeni stepen stručne spreme, radno iskustvo na poslovima vozača motornog vozila od najmanje pet godina, uverenje o zdravstvenoj sposobnosti kao i da nije osuđivan na kaznu zatvora dužu od dve godine. Vozač koji na dan stupanja navedenog zakona ima status taksi vozača smatra se da ispunjava uslove propisane zakonom, što znači “da neće morati da ide ponovo u školu“.

„Rekao bih da se sada traži bolji kvalitet i udobnost vozila. Svako vozilo kojim se obavlja taksi prevoz ubuduće će morati da ima fabrički ugrađen klima uređaj, razmak osovina na vozilu mora biti 2,55 metara, a zapremina gepeka najmanje 350 litara. Taksi prevoznik čiji automobil ne ispunjava navedene uslove ima rok od dve godine da zameni svoje vozilo. Dosada su samo vozači imali taksi dozvolu a po novim propisima izdavaće se i taksi dozvola za vozila. Poslovni ugled podrazumeva da lokalna samouprava proverava da li taksi prevoznik ima neizmirenih poreskih obaveza. Ukoliko se to utvrdi neće moći da dobije odobrenje za rad“, kaže Miletić.

Do sada se cena taksi prevoza razlikovala od udruženja do udruženja, ali to više neće biti praksa jer će lokalne samouprave propisati jedinstven cenovnik za sve taksi vozče i udruženja, a koji će morati da stoji na vidnom mestu u vozilu.

“Ovog cenovnika moraće da se pridržavaju svi taksi prevoznici. O cenama je ipak još rano govoriti, ali ono što će biti dobro za korisnike taksi usluga je to što će ta cena biti jedinstvena za sve. Od sada će im pod istim uslovima biti na raspolaganju vozila svih taksista. Ta cena treba da bude kompromis između ponude i potražnje odnosno ono što putnici mogu da plate, a sa druge strane da obezbedi ekonomsku stabilnost taksi vozača“, navodi Radisav Miletić.

Vozač taksija će od sada biti u obavezi da izda račun za izvršenu uslugu. Ono što je takođe bitno za korisnike taksi prevoza je to što će na vidnom mestu u vozilu morati da bude istaknuto obaveštenje o broju telefona na koji korisnik taksi prevoza može izjaviti pritužbe na pruženu uslugu. Obaveza taksi prevoznika je da u roku od godinu dana svoje poslovanje usklade sa zakonom i to na osnovu odluke koju propiše lokalna samouprava, osim uslova koja se odnose na vozila, dok će nadležne gradske službe najmanje jednom u periodu od tri godine vršiti proveru o ispunjavanju navedenih uslova.

Prema rečima Miletića, gradske komisije rade na izradi gradkse odluke i kako kaže ona bi trebalo da bude gotova do kraja februara, a kada će se ona naći pred odbornicima lokalnog parlamenta zavisiće od datuma održavanja Skupštine grada.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 komentara na “Novine u taksi prevozu

  1. Ba š sam srećan što uredjujete taxi prevoz sa Evropskim vrednostima rodnim ravnopravnostima i mislite o gradjaima. Deda iz osladića mi kaže nikad pametnije nismo imali na vlasti samo misle o narodu izgaraju da narodu bude bolje da ne živi u najzagadjenijem gradu na svetu da mu Gejevi vode državu a ajfonke sede u ministarstvima. Tešto je biti novinar i imati OBRAZ u koji može sve ovo da stane.

    7

    0

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *