VALJEVO- Srbija još uvek nije počela da koristi ruski kredit od 800 miliona dolara namenjenih modernizaciji železnice. Zbog odluke „Železnica Srbije“ da se umesto pruge Valjevo-Loznica radi deonica Stara Pazova-Novi Sad kredit koji je odobrila Rusija još uvek nije iskorišćen. Pomoćnik ministra saobraćaja Milorad Ilić kaže da je glavni krivac za to preduzeće „Železnice Srbije“.
Ugovor o ruskom kreditu potpisan je početkom prošle godine. Od tih sredstava, kako je planirano, biće realizovano pet projekata, modernizacija i elektrifikacija pruge Beograd – Pančevo, obnova šest deonica pruge na Koridoru 10 ukupne dužine 111 kilometara, nabavka novih dizel-motornih vozova, rekonstrukcija srpskog dela pruge Beograd – Bar i izgradnja pruge Stara Pazova – Novi Sad. Ilić kaže da Ministarstvo saobraćaja ne odustaje od toga da se gradi pruga Valjevo-Loznica, kako je prvobitno bilo planirano.
Izgradnja „ratne pruge“ počela je pred izbijanje Prvog svetski rata. Pruga Valjevo-Loznica je po projektu sastavni deo evropskog koridora 10, kao i južne savske magistrale od Slovenije, preko Hrvatske i RS do Srbije, a njenim završetkom bili bi skraćeni i železnički putevi zapadne Srbije ka Baru, Makedoniji i Grčkoj. Projektom je predviđeno da pruga bude duga 68 kilometara, da ima pet železničkih stanica, da se vozovi kreću brzinom do 120 kilometara na sat, a predviđen je godišnji promet od 800.000 putnika i 3,5 miliona tona robe.