četvrtak, 28. novembra 2024.

Search

Ugroženi ostali bez novčane pomoć zbog „zaključavanja sistema“

Objavljeno: 12. maja 2021.
Facebook
Twitter
LinkedIn

VALJEVO- Korisnici jednokratne pomoći, socijalno ugroženi koji imaju pravo na plaćanje zakupnine stana, oni koji pružaju uslugu pomoći u kući, ali i deca sa smetnjama u razvoju, koja imaju pravo na plaćeni put do škole, nisu u prošlom mesecu dobili novac na koji imaju pravo. Ta sredstva obezbeđuje lokalna samouprava, a isplaćuju se preko valjevskog Centra za socijalni rad.

Kako je portalu Patak online objasnila direktorka Centra za socijalni rad Katarina Milićević, do problema je došlo jer je Ministarstvo za rad i socijalnu politiku „zaključalo sistem“ za sve Centre za socijalni rad u Srbiji preko koga se realizuju sva plaćanja, da bi obavili potrebne poslove vezane za finansije.

„Do sada se nikada nije desilo da nas zaključaju na tako dug period, dešavalo se da to bude na dve nedelje, ali korisnici nisu trpeli zbog toga. Pored naših poziva i molbi da se ubrza procedura otključavanja, kako bi korisnici koji imaju pravo na novčanu pomoć dobili novac, nismo uspeli da utičemo na brže otključavanje Informacionog sistema izvršenja budžeta“, kaže direktorka Centra za socijalni rad.

Nakon jednomesečnog „zaključavanja“ račun Centra za socijalni rad je bio pet dana u blokadi zbog radnog spora sa jednim od zaposlenih, koji je kroz prinudnu naplatu, blokirao račun Centra zbog duga od oko 300.000 dinara.

„Svi problemi su, u međuvremenu rešeni, tako da je juče počela isplata onim korisnima koji imaju pravo na novčanu pomoć. Radi se o sredstvima koje obezbeđuje lokalna samouprava i oni su na vreme prebacili potrebnu sumu novca na naš račun, ali zbog navedenih problema je došlo do kašnjenja. Međutim, korisnici nemaju razloga za brigu, jer će im sve biti isplaćeno. Oni koji, recimo, imaju plavo na plaćanje zakupnine stana, u ovom mesecu dobiće novac za dve kirije“, objašnjava direktorka Centra za socijalni rad.

U Ministarstvu za rad i socijalna pitanja nismo uspeli da dobijemo odgovore na pitanja zbog čega su „sistem zaključali“ na mesec dana, ne vodeći računa da su mnoge korisnike ostavili bez novce i tu za vreme Uskršnjih praznika. U njihovoj press službi niko nije odgovorio na više naših telefonskih poziva.

 

 

 

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *