grad

Grad osniva još jedno javno preduzeće

VALJEVO- Sedam godina nakon gašenja Gradske direkcije, kada je Valjevo ostalo bez upravljača puta, Gradska uprava je rešila da ponovo osnuje preduzeće kojem će poveriti ove poslove.

Grad je imao mogućnost da nekom od javnih ili drugih preduzeća poverio ovaj posao ili da osnuje svoje javno preduzeće.

Odlučeno je da se osnuje novo javno preduzeće, a kako je saopšteno iz Gradske uprave, naredni korak je donošenje pravne regulative za osnivanje preduzeća, te organizacije i strukture preduzeća.

“U proteklom periodu grad Valjevo je obavcljao investitorsku fukciju – putevi su održavani, rekonstruisani, građeni, ali najveći problem je bio što nismo vršili javna ovlašćewa. Postojao je problem kod izdavanja uslova za izradu tehničke dokumentacije, uslova za prekopavanje puteva, za priključak na putnu mrežu, nije se naplaćivao vanredni prevoz, nisu izdavane dozvole za prekomerno korišćenje javnog puta, niti su izdavana odobrenja za postavljanje reklamnih panoa i bilborda. Smatram da je ovo najbolji način kojim će grad Valjevo rešiti upravljača puta jer je to u interesu svih”, rekao je načelnik Gradske uprave Nebojša Petronić.

Kako je naveo, odlukom o osnivanju javnog preduzeća se mora definisati delatnost preduzeća, da li će upravljač puta pored svoje funkcije obavati i neku drugu komunalnu delatnost, zatim je potrebno da se izrade elaborate koji će tačno pokazati kojim pravcem treba da se to javno preduzeće konstituiše, ali i da se odrede izvore finansiranja.

Kako je definisano Zakonom o javnim putevima, nadležnosti upravljača puta su planiranje, projektovanje, rekonstrukcija, održavanje i zaštita javnog puta, zatim obavljanje investitorske funkcije, ustupanje radova na projektovanju, organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom i održavanjem javnog puta, te naplata kontrole, naplata naknade za upotrebu javnog puta, vršenje javnih ovlašćenja, kao i zaštitu javnog puta.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *