sreda, 24. aprila 2024.

Ko je odgovoran za nesreću na nezavršenom delu auto-puta?

Objavljeno: 14. novembra 2017.
Facebook
Twitter
LinkedIn

VALJEVO-  Dva dana posle teške saobraćajne nesreće, u kojoj su dve osobe izgubile život, a jedna povređena na neotvorenom delu auto-puta Ub-Lajkovac, niko od nadležnih državnih preduzeća koji se staraju o srpskim putevima, nije preuzeo odgovornost na sebe. Pored činjenice da je u Nepričavi postavljena tabla koja vozače navodi na auto put za Beograd, kao i da je pomerena betonska prepreka, koja je teška oko dve tone, u zajedničkom saopštenju preduzeća „Putevi Srbije“ i „Koridori Srbije“, oni odgovornost svaljuju na vozače!

„ Građani u želji da što pre stignu na željenu destinaciju često uklanjanju barijere sa puteva koji nisu u funkciji. Apelujemo na vozače da poštuju postavljenu saobraćajnu signalizaciju, da prilagode brzinu kretanja uslovima na putu, kao i da ne koriste deonice auto-puteva koje su u izgradnji. Posebno skrećemo pažnju građanima da ne uništavaju, ne oštećuju i ne pomeraju postojeću signalizaciju i ne uklanjaju barijere u zoni radova. Građani često puteve koji nisu u funkciji pretvaraju u trase za rekreaciju, trke ili sklanjaju barijere kako bi skratili put i brže stigli do željene destinacije, a time čine krivično delo kojim se direktno ugrožava bezbednost saobraćaja“, navodi se u saopštenju za javnost dva državna preduzeća.

 

Vozači sklonili betonsku prepreku tešku dve tone?!

Oni nisu objasnili kako je moguće da su „nesavesni vozači“ sklonili betonsku prepreku na uključenju za auto-put u Nepričavi, koja je teška dve tone, kao ni to zbog čega su odobrili da se postavi tabla za uključenje na auto-put, čija izgradnja još uvek nije završena. Na toj tabli je putokaz za uključenje na auto-put bio prelepljen crvenom trakom, koja je pre mesec i po dana spala, zbog koje je vozač „mercedesa“, koji je sleteo na kraju nedovršenog auto-puta, doveden u zabludu da je put otvoren za saobraćaj.

„Naš pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji ne dozvoljava da ukidate važnost saobraćajnog znaka time što ćete prelepljivati znak nekim trakicama, dakle, saobraćajni znak ili postoji ili ne postoji. Mora biti prekriven tako da ga vozači uopšte ne vide ili mora biti u punoj funkciji. Konkretno imamo problem što vozači koji nisu upoznati sa lokalnim prilikama, mogu biti dovedeni u zabludu da li je neka saobraćajnica puštena u saobraćaj ili ne”, rekao je medijima Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić kaže za N1 da je sve dok se put zvanično ne preda, onaj ko ga gradi odgovoran i za njegovo korišćenje.  “Nije smeo da bude takav da može slučajno, neovlašćeno – bilo kako da neko uđe na taj put. Čovek koji vozi putem, ne očekuje da taj put nema kraj, mislim da naprosto padne u neku rupu”, kaže Vujanić.

Kako prenosi ova televizija, u „Planumu“ koji je bio izvođač radova podsećaju da su put odavno predali Koridorima i Putevima Srbije, dok se u Ministarstvu građevinarastva nisu oglasili povodom teške nesreće na neotvoren delu auta-puta, gde je jedna osoba poginula na licu mesta, a druga od posledica zadobijenih povreda preminula u valjevskoj bolnici posle nekoliko sati.

 

 

 

Jedan komentar na “Ko je odgovoran za nesreću na nezavršenom delu auto-puta?

  1. Teško porodici koja je doživela udes a ko je kriv to je vrlo lako i brzo otkriti, zakon postoji al se ne sprovodi??? zato najčešće nedužni plaćaju visoku cenu , još ću biti optuženi da su uklonili betonsku prepreku tešku 2 t i stavili saobraćajni znak sa smerom kretanja za Beograd na auto put u izgradnji da ima kod nas i nigde više u svetu zato ćemo kolko m sutra biti primljeni u EU.

    3

    0

Ostavite odgovor na isidor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *