petak, 19. aprila 2024.

Nije lako proizvesti, a da li je teško prodati?

Objavljeno: 15. maja 2017.
Facebook
Twitter
LinkedIn

VALJEVO- Imati dobru rakiju i stalne kupce nije lak posao u valjevskom kraju, poznatom po dobroj “šljivovici”. U ovom delu Srbije skoro da nema seoskog domaćinstva u kom se ne peče rakija. Jedan od većih proizvođača ovog “srpskog pica” je domaćinstvo Krstivojević iz sela Krčmar. Na tezgi pored glavnog puta za Divčibare izložena je rakija, proizvodi od šljive i med iz sopstvenog pčelinjaka. “Šljivovica” iz ovog kraja završila je u mnogim domovima širom Srbije, ali i inostranstva, a glavni kupci su im gosti koji odsedaju na Divčibarama, ali i turisti koji odsedaju u njihovom domaćinstvu.

“Pod šljivom imamo dva hekatara zemlje, kao i oko 50 košnica pčela. Mi držimo do kvaliteta, tako da imamo stalne mušterije. Naša rakija je i nagrađivana, a najbolji pokazatelj da dobro radimo su kupci koji nam se vraćaju, ali i njihovi prijatelji i poznanici kojima nas preporuče. Generalno, nemamo problem sa prodajom, ali su problem cene. Zbog krize smo prinuđeni da spustimo cenu, tako da litar šljivovice košta 500 dinara, a med je 600 dinara”,  priča domaćin Saša Krstivojević, koji zajedno sa roditeljima Miroslavom i Maricom vodi celokupno domaćinstvo.

On kaže da njihovi kupci, uglavnom, nisu zahtevni i da lako nađu zajednički jezik.

“Našu robu, mahom, pazare ljudi koji se razumeju u to što kupuju. Jedino su nekima mala nepoznanica proizvodi od rakija, poput amberije i medovače, pa ih zanima kako se prave, za šta je lekovita. Mnogi traže da prvo probaju, pa se tek onda odluče za kupovinu. Što se tiče meda, desi se da  neko pita kako se prave med i propolis, ali dugo se bavimo ovim poslom, tako da nam nije teško da im objasnimo sve što ih zanima“, priča Saša.

Ovaj domaćin, kroz šalu, priča da je malo teže „raditi“ sa penzionerima, kojima je sve skupo, kao i sa ženama, koje se često ljute na muževe zbog toga što kupuju alkohol.

“Stalnim mušterijama je lako udovoljiti, medjutim, penzioneri su malo teži po pitanju plaćanja, jer kažu da im je sve skupo. Ipak, najteže je sa ženama, jer većina ne voli ’šljivovicu’, koja važi za muško piće. Dešava se da se žene ljute kada muževi kupuju rakiju ili im ograniče količinu alkohola koji kupuju. Dešava se i to da ima nepoverljivih mušterija. Jednom je došao naš gastabajter sa besnom limuzinom. Bio je nepoverljiv prema našim proizvodima, čak je i počeo da se sprda. Moj otac mu je detaljno objasnio čime se bavimo i koja priznanja smo dobili.  Čim je isprobao naše proizvode čestitao nam je na kvalitetu, izvinio se i ponudio bratimljenje sa mjim ocem. Taj čovek je i danas uvek rado viđen gost u našoj kući“,  priča kroz osmeh Saša.

Za razliku od rakije i proizvoda od šljive, gde ima i onih koji su nepoverljivi, ovo domaćinstvo tih problema nema u seoskom turizmu, kojim se bave već godinama. O tome svedeče brojne razglednice, pokloni i poruke koje su dobili od svojih gostiju.

„Do sada nismo imali negativnih iskustava, ali smo imali dirljivih trenutaka na rastanku. Knjiga utisaka govori o našem kvalitetu usluga, gostoprimstvu i prijateljskim odnosom sa gostima. Navešću poslednji primer pohvale koji je objavljen na društvenim mrežama. ‘Dragi naši prijatelji hvala Vam na predivnom gostoprimstvu,ugodnom boravku i lepom druženju.Ostali ste nam u srcu jer vaša dobrota i pažnja je učinila da nam vikend bude nezaboravan kojeg ćemo se zauvek sećati. Vaši gosti iz Subotice’”, kaže Saša i dodaje da su sa mnogim gostima koji su odmarali u njihovom domaćinstvu još uvek u kontaktu.

 

 

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *