četvrtak, 16. maja 2024.

Umesto rampe, na putnom prelazu u Popučkama “led” osvetljenje

Objavljeno: 4. juna 2018.
Facebook
Twitter
LinkedIn

VALJEVO – Grad Valjevo i JP “Železnice Srbije” postigle su dogovor o dodatnom obezbeđenju prelaza pruge Beograd-Bar u Popučkama, ali umesto pokretne rampe, taj prelaz barske na kojem je do sada život izgubilo sedmoro ljudi, dobiće “led” osvetljenje.

Posle nesreće u januaru ove godine kada su nastradala dva čoveka, ponovo se pokrenulo pitanje obezbeđenja putnog prelaza Popučke na kojem je za poslednjih 15 godina poginulo sedmoro ljudi. Taj prelaz nema rampu, već je obezbeđen svetlosnom signalizacijom.

Nakon poslednjih razgovora predstavnika Grada Valjeva i JP “Železnice Srbije” dogovoreno je dodatno obezbeđenje tog prelaza barske pruge, tako što će “Železnice” finansirati postavljanje “led” osvetljenja, dok će Grad Valjevo proširiti prilazni put do prelaza.

Podsećamo, “Železnice” su ranije saopštile da nemaju dovoljno novca za postavljanje automatske pokretne rampe jer ta “investicija” staje oko 150.000 evra, što uključuje najsavremeniju signalno-sigurnosnu opremu, projektovanje i izvođenje radova, tako da su “Železnice” pozvale lokalnu samoupravu da učestvuje u finansiranju.

“Postoji mogućnost da zajedno sa Železnicom finansiramo postavljanje rampe, a novac bi obezbedili od dela sredstava koji se u gradski budžet uplaćuje po osnovu naplate kazni za saobraćajne prekršaje. Za početak bi, ukoliko nađemo zakonsku osnovu, u okviru Akcionog plana za bezbednost saobraćaja na putevim grada Valjeva, rešavali prelaz u Popučkama, ali i Železnice bi trebalo da učestvuju”, izjavio je gradonačelnik  Valjeva Slobodan Gvozdenović.

Jedan komentar na “Umesto rampe, na putnom prelazu u Popučkama “led” osvetljenje

  1. Nekoliko stvari je moguće uraditi – obezbediti vidljivost između pruge i prilaza, obezbediti detektor dolaska voza na žici pruge sa signalnim alarmom na prelazu, i posebno bi JPŽ. morali obezbediti modernije kočne mehanizme, dalje, saobraćajno odeljenje lokalne samouprave može tražiti da ograniči brzine vozova na rizičnim deonicama,u naseljima, na mestima prelaza – kao što to radi regulacija u svetu – pretraga „train traffic speed limit sign :
    Passenger trains are limited to 59 mph and freight trains to 49 mph on track without block signal systems“
    U sadašnjim uslovima praktično je rizik – treba da je neophodna preglednost pruge na prelazu u potezu 260m(dužine pruge) tokom perioda prelaska sa trajanjem 10 sekundi – pri brzini voza 90-100 kmh koliko u novijim prosecima voze ponegde na državnoj pruzi šinska vozila ili to urediti ograničenjima na 60 kmh za vozove u područjima pružnih prelaza što obezbeđuje – manje potrebnu dužinu preglednosti pruge i duplo više vremena za prelaz .

    1

    0

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *